top of page

Емоция + Новаторство = Вода



Из Уикипедия: „Водата е химично съединение, което при стайна температура представлява прозрачна течност без мирис и цвят. Покрива около 71% от повърхността на планетата Земя и е съсредоточена главно в океаните и други големи водни басейни. (…) Водата играе съществена роля за поддържане живота на Земята.”

През април 2016 с мама и тати бяхме в Мароко на Майсторски клас – една седмица в Маракеш с Тай Чи, духовни сесии и медитация преди обед и екскурзии, култура и гледки следобед. На мен сутрешните сесии не ми доставиха особено удоволствие по причини - не са за този блог. Все пак има едно нещо, което и до днес е в главата ми.

Упражнението се извърши в групи по десетина човека и колко повече непознати в твоята група, толкова по-добре. Един по един всички заставахме в центъра на кръга и „получавахме” по една дума от останалите в кръга. Тя трябваше да е първата асоциация, която им идва наум, когато се вгледат в нас. За съжаление, не помня всички думи, които „получих”, но успях да си запиша три – Емоция, Новаторство и Вода.

Вода! Тази дума веднага ме подкоси! Този човек никога не е водил разговор със или за мен, и все пак той каза Вода!

Не знам дали заради това, че съм отгледана на морето или че съм роден под воден знак (скорпион), но аз вечно съм привлечена към водата като муха към мед. А може и да е точно тази комбинация от емпиризъм и биогенетизъм (опитът и генът: nature and nurture), която ми позволява да имам това чувство към нещо, което трябва да е силно човешко за всеки.

Малко факти за Вася и водата:

  • Когато съм навън, разучавайки някое ново местенце, сърцето ми подскача, когато видя вода – океан, язовир или поточе… Звука на водата и отражението на слънцето за мен са детска радост.

  • Аз смятам изкъпването за най-добрия лек за каквото и да било, особено ако е нещо душевно. Когато усетя нещо нередно, лечението ми започва под душа. Само след като водата измие, каквото трябва, започвам с други методи. За това и се къпя преди лягане – успокоява ме, помага ми да заспя по-лесно, кара ме да се чувствам пречистена, а и понякога ми дава уникални идеи.

  • Първия ми истински пост във Vivid Key беше за бутилираната вода и за моята метална бутилка – съвпадение? Не вярвам!

  • Пия много вода! Сигурно почти 3 литра на ден.

  • Нали знаете, че аз съм от Хари Потър генерацията – отраснала с магия около себе си. Когато застана на ръба на морето, не мога да не си представя, че моите мисли и ръце дирижират вълните. Въпреки че усещам душевно спокойствие и съзерцавайки огнени пламъци, силно вярвам, че водата е моят стихиен привърженик.

  • Обожавам да плувам. Това е единственият спорт, който по-скоро ме зарежда с енергия, отколкото да ме изморява. Сигурно мога да правя дължини с часове.

  • Но това е за басейн. Всъщност ме е страх да плувам в морето. Далечината от брега, тъмните петна под мен и отблясъците на слънцето ме карат да изпадам в неистов страх. Това е само на дълбоко, и когато се чувствам сама, в по-различни ситуации, мога да се поуспокоя. Но истината е, че водата е най-мощната стихия и не е лошо да имам респект към това, което крие, дори и да ми е стихиен привърженик.

  • Може би и точно затова любимото ми място на света е нашата вила с невероятна гледка – 180о море. Или пък за това се чувствам магически на Калиакра – заобиколена от синята стихия. И най-вероятно точно за това обичам да медитирам на Рилските езера или да се кисна в български и марокански реки.

  • Вася започва с “В”, вода също започва с “в”.

  • Когато дойдох в Англия, различното ми име, често беше запомняно чрез Wasser, немската думи за вода, защото името ми Вася звучи твърде подобно.


Надявам се, че и аз съм като водата – силна и упорита, но и привличаща и подкрепяща живота. Единствената ни разлика е, че Водата е имала стотици хиляди години да разбере същността си и целта на живота си, аз все още само 23, имам доста да наваксвам. И дори и да не знам къде всъщност ще ме отнесе течението (играта на думи е умишлена), има някои малки неща около мен, които ме карат да вярвам, че мога да съм като Водата. За мен, например, този сайт не е само причина да си водя „дневник”. Силно се надявам, че дори и за един човек, моите писания ще са полезни за един по-различен и по-добър за тях живот. Също така се надявам, че с веганството подкрепям не само собствения си живот, но и наистина водя до промяна за животните и за планетата.

Мислех, че другите две думи, които запомних, няма да са подходящи за този блог, но всъщност сега докато пиша ме осени: Може би Вода в комбинация с Емоция и Новаторство всъщност могат да ми бъдат изходните точки в живота. Откриване на нови идеи чрез собствените си чувства и желания, за да поддържам и подкрепям живота.

Може би формулата за успешен живот на Вася е Емоция + Новаторство = Вода.

Останете си Вивид,

Вася


Vivid Key

bottom of page