top of page

Мечтата Става Реалност

От няколко месеца пазим една тайна. Тайната е известна на много хора, по различни причинино беше и тайна за други. Да не мога да споделям тази огромна, вдъхновяваща и живото-променяща новина, с хората около мен е една от най-трудните емоции, които трябваше да преживея през тези месеци. И възможността, най-сетне да мога да си кажа всичко, ме прави почти толкова щастлива, колкото и самата новина!


Преди да обясня в повече подробности точно какво ще се случва, първо прочетете писмото ми, с което кандидатсвах през Австралийското посолство за туристическа виза (след като веднъж вече ми я отказаха).


„Здравейте,


Благодаря, че отделяте времето да прочетете моето есе, в което описвам причината да желая да пътувам до Австралия и защо това изживяване е толкова важно за мен.


Пътуването ми до Австралия е обозначено от може би най-голямото събитие в 24-годишният ми живот – сватбата ми. На 27.10.2019 ще се омъжа за най-страхотният човек в животът ми, моят най-добър приятел и любовта на живота ми. Ето защо дългото ни пътуване из Австралия ще е и меденият ни месец. Не се замислихме и за секунда, когато обсъждахме дестинацията на месения месец – от години бленуваме за Австралия. Плажовете, планините, животните, храната и културата – искаме да преживеем всичко!


Толкова силно го искаме, че избрахме изживяванията по време на медения ни месец (преживяванията в Австралия), да бъдат сватбените ни подаръци от семейство и приятели, вместо материални вещи. Нямаме търпение да изживеем всеки момент – гмуркането в Големия Бариерен Риф, гушкането с коали, слънцето над Улуру, сърфирането по вълните на Пърт, красотата на 12те Апостола, простора на залите на Операта в Сидни и откриването на толкова много неща, които дори не сме си представяли.


Има още няколко събития в този период, които ще направят това пътешествие особено специално:

· Моят рожден ден

· Рожденият ден на дъщерята на моята кръстница

· Рожденият ден на моята кръстница

· Шестата годишнина от началото на нашата връзка

· Коледа и Нова Година

· Рожденият ден на бъдещият ми съпруг

Надяваме се да отпразнуваме възможно най-много от тях с кръстницата ми в Пърт.

Тези 4 месеца най-вероятно ще са най-страхотните 4 месеца от живота ми. Има още една причина да предприемем това пътешествие, и определено причината да дочакаме нашия момент да посетим Австралия. Искаме да забравим за ежедневието от 9 до 5, за корпоративните задачи, седенето пред компютри и липсата на време сред природата. Искаме да бъдем номади докато сме достатъчно млади, за да нямаме големи отговорности. Искаме да се развием като хора, не само служители; и кое по-добро място от рая за пътешествениците – Австралия.


Най-вероятно искаме и да създадем напълно различен живот, когато се върнем в Европа. Вдъхновен от свободата, която търсим, но и стабилен до корените ни и начинът, по който сме отгледани. И тъй като това го живеем вече 24 години имамe нужда да изследваме свободата, която може да предложи само място като Австралия. Чела съм, слушала съм и съм гледала толкова много за Австралия, че достигам определено ниво на благородна завист, гледайки приключенията на роднини, приятели и други в социалните мрежи.


Въпреки това, ние знаем, че този дългосрочен пътешественически живот също не е за нас; просто няма да се справим повече от 4-5 месеца. Планът е кратък и ясен. Да кацнем в Сидни, да прекараме 2-3 седмици там докато си стъпим на краката, в разглеждане на забележителности, планиране и пазаруване за пътуването. След това ще пътуваме по Северното крайбрежие докато стигнем Пърт, където ще прекараме празниците със семейство и приятели. След това се надяваме да се върнем в Сидни по южното крайбрежие, като посетим още приятели по пътя. Малко след Нова Година ще се прехвърлим в Югоизточна Азия, където ще обогатим познанията си за Света, преди да се приберем в Европа и да се установим в живот на пораснали хора, близко до семействата ни в България и Англия. Все пак, и двамата сме отгледани в много задружни семейства и не можем да си представим живот далеч от тях.


Нямам търпение да позволим на Австралия да промени живота ни и се надявам, че и Вие го виждате.


С благодарности,

Василена Коларова”

Имате ли около 20 хиляди въпроса в главата си? Нека да ви дам много дати, от които да ви се завие свят:

На 28ми май си подадох молбата за напускане на 25ти юни.

На 29ти юни летя за България, където усилено ще завърша подготовката за сватбата. На 27ми юли с Ник ще се оженим. След това сме на екскурзионно в България. После ще се върнем в Англия за второто ни сватбено парти на 17ти август. На 22 август летим за Кьолн, къде ще прекараме 2 седмици, за да се запозная с новородения си кръщелник и да помагам на неговата мама. И на 6ти септември летим за Сидни! Там ще си купим ван и ще обиколим Австралия за 4-5 месеца, докато живеем във вана. След Нова година ни очакват – Бали, Филипините, Сингапур, Малайзия, Тайланд, Лаос, Виетнам, Камбоджа, Китай и България. Пък после… знае ли се?!?


Още 20 хиляди въпроса?


Идеята е да се сблъскаме с нови изживявания, които да ни позволят в крайна сметка да създадем живот по средата на двете крайности; такъв, който нито ще е подчинен на нечии други идеологии и цели в живота, нито ще е несигурен в дългосрочен план, т.е. устойчив (каква изненада!). И тъй като откровено не знаем как изглежда такъв живот и къде по Европа да го търсим, се надяваме да намерим идеята накъде между Австралия и Североизточна Азия.

Едно от нещата, които очакваме, когато се върнем в Европа е да се спрем на място различно от Английския остров, но разбира се не знаем къде. За това планът е от сега е дарим 70-80% от вещите си, за да останем само с най-важното и лесно преносимото. Но това е разговор за друг блог.

Имам намерение докато пътуваме сериозно да наблегна върху разрастването на този блог (т.е. на писателските ми умения). Ще се опитам редовно да пиша пътеводител, които се надявам да е полезен и като информация за семействата ни в Европа, да могат да ни следят редовно. Но също така очаквам да прекарам и много време в себе-обучение, така че очаквам много нови теми да се появят на тази страница. (За сега си представям, че ще мога да поствам цели два пъти седмично – един за пътуването, един по други теми. Дали ще мога?)


Това ще е едно от най-големите приключения в живота ми и се надявам наистина да ни промени за добро… все пак несъмнено промени ще има. Имам намерение да замина с конкретни цели и да се върна с три пъти повече!


Останете си Вивид,

Вася


Vivid Key

bottom of page